Színes és bátor: ilyen volt a Supersalone Milánóban

Egy rendkívüli kiállítás új koncepcióba öltözve. A milánói ismert építész és várostervező, Stefano Boeri (többek között a Függőkertek, a Giardini verticali épület tervezője) ötlete alapján valósulhatott meg másfél év halasztás után, a szokásostól eltérő időpontban, szeptemberben megrendezésre kerülő bútor- és designkiállítás. Cikkünkben Radnóczy Eszter belsőépítész mesél az idei Milan Design Weekről!

A szervezők idei ötlete az volt, hogy a kisebb költség és nagyobb áttekinthetőség miatt standokon, múzeumszerű koncepcióban mutassák meg a gyártók újdonságaikat. A kiállítás előtt több partnerünkkel beszéltem, izgalommal, de részben csalódottsággal várták az eseményt. Csalódottsággal, hiszen kevés idő volt az előkészületre, többen nem is vállalták a kiállítást, mondván, hogy rizikós, kevés látogató lesz, utolsó pillanatban meghiúsulhat a vírus váratlan következményei miatt és nincs lehetőség a teljes termékpalettát bemutatni.

Megérkezésem napján kíváncsian mentem a helyszínre és az egynapos látogatás után elégedetten távoztam.

Átlátható volt az esemény, a cégek szépen egymás után felsorakoztak, többnyire erős üzenetű és figyelemfelkeltő standjaikon. A kreativitás kis helyen, néhányszáz méteren is meg tudott mutatkozni és felismerhetők voltak a gyártók jellegzetes karakterelemei. Aki persze ismeri a Salone del Mobile hatalmas és végtelen kiállítását, bizonyára nem ezt várta. A legújabb termék, egy-egy fontos üzenet, kreatív gondolat a termékről, megjelenéséről, minőségéről azonban így is gyorsan teret talált magának.

A standok megtekintésére nem kellett regisztrálni, a tulajdonost vagy képviselőt nem kellett keresgélni, hanem ott ült a kiállított egyetlen szófán vagy a pult mögött. Ez a demokratikus megközelítés kifejezetten tetszett: odaültem, beszélgettünk és a szokásosnál mindenki pihentebbnek és figyelmesebbnek tűnt. Bizonyára ez a koncepció a szakmai látogatóknak kedvez, korábbi termék és gyártói ismeret szükséges ahhoz, hogy a cégek teljes palettáját átlássuk.

 

Természetesen a milánói designét nem csak a Fierán rendezett kiállításról szól, hanem a külső helyszínekről is. Ezen a héten a design az átlagosnál jobban uralja a város életét. Az állandó bemutatóremek különleges programokkal és installációkkal várják az érdeklődőket. A kisebb gyártók, akiknek nincs Milánóban bemutatótermük, összeállnak és közös rendezvényekkel kedveskednek.

A “nagyok” olyan helyszíneket keresnek, amik magukban is óriási élményt nyújtanak. Palazzók sokasága várja a látogatókat, ahol a régi, antik az újjal, innovatívval találkozik. Milánó színes, nagyon színes és mint mindig bátor. Minden élénk, csillog, túl nagy, túl pici, érdes és lágy. A kontrasztok egy rendkívül különleges arányban találkoznak és válnak meghatározó élménnyé.

Az élményeimből néhány következzen most részletesen:

Az olasz design mellett a francia kreativitás szerelmese vagyok. Azért, mert eklektikus és fantasztikusan kezeli a geometriát a buja ívekkel, a természetet ötvözi a technikával. Igazán mesebeli. Pont ilyen volt a Hermés kiállítása a Brera negyedben. Színes geometrikus mintákkal díszített falu, hatalmas rusztikus vályogfalak közé rendezett impulzív belső színpadok, tárgyi, tér és szín élmény együttese, mely a hagyományt az innováció együttesen kezelő koncepció Charlotte Macaux Perleman nevéhez kötődik.

A milánói Francia Intézet épülete magában is gyönyörű, a Sant Ambroggio bazilika közelében, egy kolostorudvar áll a közepén. A Fuori Salone alatt a Mobilier national céggel együttműködve láthattuk Piere Nigro tervező bútorait. Az Armadillo bútorcsalád lehetővé tette a gyártónak, hogy bizonyítsa a virtuózitást a fafeldolgozás terén. Kisméretű, tömörfa téglalapokból és csapokból álló bútordarabok szerkezetét és logikáját ismertette a kiállítás. A másik termék, a Hémicycle üléssor a tervezésében és kárpitozásában részt vevő francia gyártó, a Ligne Roset együttműködésével készült.  A bútor fémváza, szerkezete darabokra bontva mutatta be a kreatív technológiát.

A Nilufar Galéria a via dela Spigan és a Nilufar Depo minden alkalommal meglepetéseket tartogat. Nina Yashar nagyléptékű, eklektikusan válogatott projekteket és egyedi darabokat mutat be, amelyeket aprólékos kutatása révén fedez fel és közösen fejleszt a tervezőkkel.

Belépve a helyszínre az ipari épület monumentális átriumában az 1920-ban születtet, a legnagyobb nemzetközi kortárs gyűjteményekben megtalálható Pietro Consagra Matacubi szobrain gyönyörködhettünk.  Az épület színpadát az úgynevezett Odyssey kiállításnak szentelték, ahol Andrés Reisinger első olaszországi bemutatója kapott helyet.

A tervező a digitális világ és a valós világ közötti kapcsolatról beszél a bútorok és az vetített kép közötti párbeszéd révén.

Nem utolsó sorban említem meg a Jungle elnevezésű installációt, mely Khaled El Mays munkája a szépség és fenntarthatóság jegyében.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

* este’r partners is the archtectural and interior design brand of Sani-World Ltd.

Our Hungarian and international portfolio consists of wide-ranging architectural and interior design works which, upon request, are executed by our team. Our activities cover residential and corporate commissions. Besides flats, lofts and houses our portfolio is formed of the reconstruction works of heritage buildings and castles as well.

CONTACT

© Copyright 2018. - este'r partners